ספרות

איתמר אורלב / בנדיט

איתמר אורלב, בנדיט, הוצאת עם עובד, 2015

ברישום מדוייק להפליא, הן של נופי פולין, נופי הזיכרון בעבר ורישומי הנפש בהווה ובעבר ובכתיבה מדוייקת, מספר לנו אורלב על מערכות יחסים, מורכבות המשפחה, בין אב לאם ובין אם לבנה, על דור שני למלחמת העולם השנייה מנקודת מבטו של פרטיזן שבוחר לחיות את חייו איך שהוא רוצה, אך בעיקר, כאמור על אבות ובנים

ספרות

עינת עינהר / תמונות עירום

עינת עינהר, תמונות עירום, הוצאת עם עובד, 2015

בדרכה הרציונאלית יודעת עינהר לעורר חשקים, להעביר תסכולים ולפגוע באופן כזה שמשאיר תמיהה בקורא. עינהר גם מאפשרת לקורא אינטרפרטציה אישית וחשיבה עצמאית. היא בהחלט מאתגרת את הקורא שלה

ספרות

טל ניצן / את כל הילדים בעולם

טל ניצן, את כל הילדים בעולם, אחוזת בית, 2015

בין כל הדמויות הללו יש חוט הנרקם בעדינות רבה וברקמה מיומנת הם נשזרים זה בזה, הרקמה הזאת מתבהרת אט אט עד סופו של הספר, סוף שאני מציעה לכם לקחת לאט ובנשימה סדורה, כי טל ניצן הולכת לפגוע איפה שהכי כואב. היא בוחרת את דמויותיה ומעניקה להם נפח ומימד פסיכולוגי ונוירוטי, מטפלת בדמויות באהבה אמיתית, ומניעה אותן בשליטה קלילה

ספרות

יונתן ברג / עוד חמש דקות

יונתן ברג, עוד חמש דקות, הוצאת עם עובד, 2015

הו ספר נהדר וקריא, אולי בשביל המציצנות שהקורא אוהב כל כך, אם לחייהם של החיים בהתנחלות ואם לנפשו המיוסרת של יואב. אבל בעיקר זהו ספר שבשבילי הוא חווית קריאה ולו בשל השפה הנהדרת, העדינה והפיוטית שבה כותב יונתן ברג

ספרות

קאזואו אישיגורו / הענק הקבור // Kazuo Ishiguro / The Buried Giant

Kazuo Ishiguro, The Buried Giant

יש קסם מיוחד בכתיבה של קאזואו אישיגורו, ותמיד יש משהו שיכול להפתיע, אם כי לא בהכרח יימצא פתרון לבעיה (או לכשל האישי) שזהו נושאו של הספר.

ספרות

פיליפ רות / המפלה // Philip Roth / The Humling

Philip Roth, The Humling

ספריו של רות, האחרונים בעיקר, אינם בעלי אופי אופטימי. הם מלווים בתיאורים מדכאים עד סופם הטראגי והמדכא. גם אם יש נקודת אור הרי שהסוף הוא קשה יותר, כיוון שהנפילה, אחרי אושר והרפתקאות סוחפות ואמון במישהו, תלולה וכואבת הרבה יותר.

ספרות

ארנון גרונברג: טירזה והאיש ללא מחלה

ארנון גרונברג, האיש ללא מחלה, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תרגום רחל לברמן

ספריו של ארנון גרונברג מרתקים, הם לא נותנים מנוח, נכנסים לקרביים, אף על פי שלרוב זה נעשה במשפטים קצרים וחדים, בכתיבה מינימליסטית אך מטרידה.

ספרות

דונה טארט / החוחית // Donna Tartt / The Goldfinch

Donna Tartt, The Goldfinch

הספר מסופר בגוף ראשון, אני לא חושבת שזהו רומן מתח, לא רומן היסטורי, ולא רומן חניכה והתבגרות. זהו ספר שיש בו מתח, אך אין זה ספר מתח, וכל הזמן קורה משהו שמניע את העלילה, שמפתיע, זהו אינו רומן היסטורי, וגם לא רומן חניכה או התבגרות. זה כלום מכל זה, אבל גם הכל.

ספרות

חסוס קראסקו / תחת כיפת השמים

חסוס קראסקו, תחת כיפת השמיים, הוצאת עם עובד, תרגום טל ניצן

קראסקו מתאר תיאורים נטורליסטים וריאליסטיים של הטבע, של האדמה היבשה, של השמש הקופחת, של הרעב והבצורת, של בריחה והישרדות. לדמויות בנאראטיב אין שם, המקום והזמן אינם ידועים